8 Mart 2011 Salı

İSLAMA ISINDIRMAK

İSLAMA ISINDIRMAK
8 MART 2011 SALI - 3 REBÎ'UL-ÂHİR 1432

Sa'd b. Ebî Vakkâs (r.a.)'dan rivayet olunmuştur:

Resûlullâh (s.a.v.), bir kere müellefe-i kulûb (kalpleri İslam'a ısındırılanlar)dan bazı kimselere dünyalık dağıtıyordu. Ben de orada bulunuyordum. Derken Resûlullâh sallallâhu aleyhi ve sellem, içlerinden birisini bıraktı, ona bir şey vermedi. O, çok sevdiğim bir zâttı. Bunun üzerine ben:

"Yâ Resûlallah! Falanı bıraktın. Vallâhi onu ben mü'min biliyorum", dedim. Resûlullâh (s.a.v.) bana:

"Öyle deme, müslüman de!" buyurdu. Az bir müddet sustum. Sonra o adam hakkındaki bildiğim bana üstün geldi, yine sözümü tekrar ederek :

"Falanı niçin bıraktın yâ Resûlallâh! Vallâhi onu ben mü'min biliyorum" dedim. Resûl-i Ekrem (s.a.v.) yine: "Öyle deme, müslüman de!" buyurdu. Yine az bir zaman sustum. Sonra o zat hakkındaki duygum bana galip geldi. Sözümü tekrar ettim.

Resûlullâh sallâllâhu aleyhi ve sellem yine o sözü tekrar ettikten sonra:

"Ey Sa'd! Vallahi (bâzen) daha çok sevdiğim kimse varken (onu bırakırım da) başka birisine (dünyalık) veririm. (Sebebi,) Allah'ın o adamı (mal hırsıyla) yüzü koyun Cehennem'e atması endişesidir." buyurdu.
Anahtar Kelimeler: İSLAMA ISINDIRMAK - islama isindirmak
Kaynak: Fazilet Takvimi / 5 MART 2011 CUMARTESİ - 30 REBÎ'UL-EVVEL 1432

*************************************************************************************
BİR HADİS-İ ŞERİF
"Bir kimseye, ilim olarak Allâhü Teâlâ'dan korkması yeter. Cehalet olarak da ilmini beğenmesi yeter."
Kaynak: Hadîs-i Şerîf, Sünen-i Dârimî
*************************************************************************************

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder