29 Şubat 2008 Cuma

Teslim olan 10 PKK'li serbest birakildi


Teslim olan 10 PKK'lı serbest bırakıldı


Genelkurmay Başkanlığı’nın internet sitesinde bir süre önce “Zorla dağa çıkarılan gençlerden 10’u daha teslim olmuştur” açıklamasındaki 10 PKK’lı terörist, güvenlik güçleriyle çatışmaya girmedikleri gerekçesiyle serbest bırak

Özgür CEBE'nin haberi


Kuzey Irak’taki Zap, Hakurk, Hınere ve Kandil Dağı’ndaki terör kamplarında askeri ve siyasi eğitim alan ve örgütten kaçtıktan sonra KDP peşmergelerine sığınan, geçen 17 Ocak'ta da Habur Sınır Kapısı’na getirilerek güvenlik güçlerine teslim edilen 10 PKK'lı terörist, Diyarbakır 6'ıncı Ağır Ceza Mahkemesi'nde yargılandı. Sorguları tamamlanan teröristlerden 7'sinin iki hafta önce mahkemece etkin pişmanlıktan yararlandırılarak serbest bırakıldığı belirtilirken, 3 sanık da dün yargılandı. Haklarında 10 yıla kadar hapis istemiyle dava açılan tutuklu 3 PKK’lı 16 yaşındaki R.Ö., 17 yaşındaki C.Y. ve 17 yaşındaki A.K., duruşmada hazır bulundu.

Sanıklardan R.Ö., aile içi baskı sonucu örgüte katıldığını, ancak katıldıktan sonra örgütün düşünceleriyle kendi düşüncelerinin birbirine zıt olması nedeniyle kaçmaya karar verdiğini söyledi. R.Ö., “Bulduğum ilk fırsatta KDP peşmergelerine teslim oldum ve beni Türkiye’ye teslim etmelerini istedim. Örgüte askeri ve siyasi eğitim aldım, ancak güvenlik güçleriyle herhangi bir silahlı çatışmaya girmedim” dedi.

C.Y. de aile içi baskı kaynaklı örgüte katıldığını belirterek, “Örgütteki şartların bana uygun olmadığını anlayınca kaçarak KDP’ye sığındım. KDP, bana yanlarında kalıp peşmerge olmam için bana teklifte bulundu, ancak ben kabul etmedim. Zaten örgüte katılarak hayatımın en büyük hatasını yapmıştım. Bir an önce aileme ve ülkeye kavuşmak için beni Türkiye’ye göndermelerini istedim. Askeri ve siyasi eğitim aldım, ancak silahlı hiçbir eyleme katılmadım, çok pişmanım” diye konuştu.

Sanık A.K ise, “Askeri ve siyasi eğitim aldım, ancak arazi şartları beni çok zorladı. Dağda yaşam zor. Ben de kaçtıktan sonra KDP’ye sağındım. Onlar da beni Habur Sınır Kapısı’na getirip jandarmaya teslim etti. Çok pişmanım, ülkeme ve aileye faydalı bir insan olmak istiyorum. Yaşım çok genç olduğu için örgütten bir an önce kaçmaya karar verdim” dedi.

Mahkeme, sanıkların örgütün silahlı dağ kadrosuna katılıp, beklentilerinin karşılık bulmaması nedeniyle herhangi bir suça bulaşmadan kendiliklerinden örgütten kaçarak güvenlik güçlerine teslim olmaları nedeniyle etkin pişmanlıktan yararlandırılarak haklarında ceza verilmesine yer olmadığına hükmetti. Sanıkların 3’ü de serbest bıraktı.

Genelkurmay Başkanlığı’nın PKK’lıların teslim olduğu 17 Ocak günü kendi internet sitesinde, ilk kez PKK’lılar için terörist ifadesi kullanmayıp şu açıklamayı yapmıştı:

“Gerek yurt içinde gerekse yurt dışında devam eden operasyonlarla sürdürülen baskılar sonucu ağır kayıplar veren terör örgütünde çözülmeler devam etmektedir. Terör örgütü tarafından ölüme sürülmek üzere zorla dağa çıkarılan gençlerden 10’u daha örgütün Irak’ın kuzeyindeki kamplarından kaçarak, 17 Ocak 2008 tarihinde Silopi’de güvenlik güçlerine teslim olmuşlardır. Dün teslim olanlarla birlikte, son bir ay içerisinde teslim olan terörist sayısı 21’e ulaşmıştır.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder