14 Eylül 2009 Pazartesi

O gün karnina tas baglamisti

O gün karnina tas baglamisti
14 Eylül 2009 Pazartesi

Enes bin Malik (ra.) anlatiyor:

Bir gün Resulü Ekrem sallalahu aleyhi ve sellem'in yanina gitmistim. Ashabiyla oturmus konusuyordu. Karnina bir bez baglamisti. Ben bunu anlayamamistim ve arkadaslarina merakla sordum:

- "Hz. Peygamber karnina nicin bez baglamis ?" dedim. Onlar da:
- "Acliktan.... ", diye cevap verdiler.

Bunun üzerine üvey babam Ebu Talha'ya gittim ve:

- "Babacigim! Peygamber Efendimizin (sav) karnina bir bez bagladigini gördüm. Bazi arkadaslarina bunun sebebini sordum; onlarda aclik yüzünden bagladigini söylediler", dedim. Babamda anneme:

- "Evde yiyecek bir sey var mi ?" diye sordu. Annem:

- "Evet , evde bir parca ekmek ve birkac hurma var. Eger Allah'in Elcisi evimize tek basina gelirse, karnini doyururuz. Ama yaninda baskasi da gelirse onlara yetmez", dedi. Sonra arpa unundan yapilmis bir kac cörek cikardi. Onlari kendi basörtüsünün bir tarafina sarip elbisemin altina yerlestirdi. Örtünün bir kismini da belime sardi ve beni Peygamber Efendimize gönderdi. Bana da:

- "Bunu peygamberimize göster", dedi. Ben de hizla ekmegi götürdüm. Hz. Peygamberin (sav)mescitte cemaatle birlikte oturdugunu gördüm ve onlarin yaninda ayakta durdum. Allah'in elcisi bana:

- "Seni Ebu Talha mi gönderdi ?", diye sordu. Ben de:
- "Evet", dedim.
- "Yemek icin mi ?" buyurdu, ben de yine:
- "Evet", diye cevap verdim. Resulü Ekrem (sav) yanindaki Sahabilere:
- "Haydi kalkiniz", deyip yürüdü. Ben önden gidip Ebu Talha'ya durumu bildirdim. Bunun üzerine Ebu Talha anneme:

- "Ümmü Süleym! Hz. Peygamber (sav) cemaati alip getirdi, ama evde onlari doyuracak bir sey yok, ne yapacagiz ?", dedi. Endiselendi mahcup olma korkusuyla. Ümmü Süleym:

- "Allah ve Resulü daha iyi bilir", dedi. Ebu Talha hemen kalkaip Resulü Ekrem'i (sav) karsiladi. Peygamberimiz Ebu Talha ile birlikte eve girdi. Allah'in elcisi anneme:

- "Ümmü Süleym! Neyin varsa getir", buyurdu. Annem de o ekmegi getirdi. Resulü Ekrem (sav) ekmegin dogranmasini emretti ve ekmegi dogradilar. Annem yag tulumunu sikarak cikan yagi ekmek parcalarinin üzerine sürdü. Sonra Peygamber Efendimiz (sav) bu ekmeklere, Allah ne dilediyse öyle dua etti. Ardindan da Ebu Talha'ya döndü ve:

- "On kisiyi iceriye al", buyurdu. Onlar doyuncaya kadar yedikten sonra ciktilar. Resulü Ekrem (sav):

- "On kisiyi daha iceri al", buyurdu. Ebu Talha on kisiyi daha iceri aldi ve onlarda doyuncaya kadar yiyip ciktilar. Hz. Peygamber (sav):

- "Bir on kisiyi daha iceri al", buyurdu.... O gün bu ekmekten yiyip doyanlarin sayisi tam seksen kisiydi. (Buhari, Menalub, 25; Müslüm, Esribe, 143)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder