11 Haziran 2010 Cuma

RESÛLULLÂH'IN (S.A.V.) TAVSİYELERİ

RESÛLULLÂH'IN (S.A.V.) TAVSİYELERİ
11 HAZIRAN 2010 CUMA

Hz. Ebû Zer (r.a.) şöyle buyurdular: "Resûlullâh'ın (s.a.v.) huzuruna girdim. 'Bana tavsiyede bulun.' dedim. 'Allah'tan korkmanı ve takva sahibi olmanı tavsiye ede­rim.' buyurdu.

"Artır, yâ Resûlallah!" dedim. "Kur'ân'ı Kerîm'i oku ve Allah'ı zikret. Çünkü o zikir, senin için gökte bir hatırlanma ve yeryüzünde de nurdur."

"Bana daha fazla tavsiyede bulun, yâ Resûlallah!" dedim. "Az konuş. Çünkü susman, şeytanı senden uzak­laştırır, din işinde sana yardımcı olur." buyurdu.

"Bana daha fazla tavsiyede bulun, yâ Resûlallah!" de­dim. "Çok gülmekten kaçın. Çünkü çok gülmek kalbi öldürür, yüzün nurunu giderir." buyurdu.

"Daha, yâ Resûlallah!" dedim. "Acı da olsa hakkı ko­nuş." buyurdu.

"Daha, yâ Resûlallah!" dedim. "Allah yolunda kınayan­ların kınamasından korkma." buyurdu.

"Daha, yâ Resûlallah!" dedim. "Kendi kusurlarını bil­men, insanlardakini görmene mâni olsun." buyurdu.

Kaynak: Fazilet Takvimi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder