10 Nisan 2008 Perşembe

NAZI DÖNEMINI HORTLATTILAR !

NAZİ DÖNEMİNİ HORTLATTILAR !

Almanya’da, nazi dönemini hatırlatan bir skandala imza atıldı. Alman bir doktor, Türk bir hastasını başörtülü olduğu için muayenehanesinden kovdu!


11 Eylül olaylarından sonra medyanın kışkırtmasıyla hız kazanan ve seçim çalışmaları sırasında sağcı partilerin İslam aleyhtarı propagandalarıyla zirveye çıkan İslamfobi, bir göçmen ülkesi olan Almanya’yı müslüman azınlık için iğneli beşiğe çeviriyor.

Schleswig-Holstein eyaletine bağlı Kaltenkirchen şehrinde yaşanan son olayda bir cilt doktoru başörtülü hastasını muayenehanesinden kovdu. Kaltenkirchen Belediye Başkanı Stefan Sünwoldt olayı “trajik“ olarak betimleyerek, başörtülü mağdura destek sözü verdi.

Doktor sonradan başörtülü düşmanı oldu

Başörtülü Türk bayan Şükran Z. yaşadığı büyük şoku şöyle anlattı: “Yıllardır aynı doktora gidiyorum. Birden bire neden böyle değiştiğini anlamadım. Doktora gittiğimde kızım da yanımdaydı. Doktor yardımcısı bizi önce bekleme odasına aldı. Sonra değişik değişik muayene salonlarına aldı. Doktor geldi ve beni görür görmez odayı terkedip yardımcısının yanına gitti ve ‚ben size artık başörtülü hastaları tedavi etmeyeceğimi söylemedim mi?’ dedi. Beni muayene etmeyeceğini söyleyerek gitmemi istedi. Ben ve kızım nedenini sorduğumuzda, başörtülü hasta kabul etmediğini söyledi. Şok oldum ve gözyaşlarımı zor tuttum.“

Tabipler odasından açıklama bekleniyor

Olaydan sonra hemen polisi aradıklarını anlatan Şükran Z., “Polis önce bizi sakinleştirdi. Daha sonra da yeniden doktorla konuşmamızı istediler. İstediğimiz takdirde Doktor hakkında şikayette bulunabileceğimizi söylediler“ dedi. Kaltenkirchen Entegrasyon merkezinin desteğiyle Tabipler odasına bir şikayet dilekçesi gönderdiklerini ve durumu bildirdiklerini anlatan başörtüsü mağduru, Tabipler odasından bir cevap beklediklerini söyledi.

Belediye Başkanı “elim kolum bağlı“ dedi

Olayı büyük bir esefle karşılayan ve şiddetle kınayan belediye başkanı Stefan Sünwoldt, „ Benim elim kolum bağlı. Tabi ki elimden gelen herşeyi yaparak, ilgili bütün kurumlara durumu açıklayacağım ve mantıklı hareket edilmesini isteyeceğim. Bu üzüntü verici olayı sonuna kadar takip edeceğim“ dedi. Kaltenkirchen’de yaşayan herkesin belediye başkanı olduğunu hatırlatan Sünwoldt ilgili doktora bir faks çekerek davranışının nedenini öğrenmek istediğini ve „prensip itibariyle başörtülü hastaları tedavi etmiyorum“ şeklinde bir cevap aldığını iletti. Uzun süredir Kaltenkirchen’de ikamet eden Şükran Z. 200 Türk’ün yaşadığı şehirde en büyük desteği belediye başkanından aldığını belirterek başkan Stefan Sünwoldt’a teşekkür etti.

Kaynak: Timeturk


Anahtar Kelimeler: Nazi dönemini hortlattilar - Türk hasta basörtülü oldugu icin muayenehaneden kovuldu - Alman doktordan cirkin tavir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder