2 Ağustos 2010 Pazartesi

PEYGAMBER EFENDİMİZ'İN TAKVASI

PEYGAMBER EFENDİMİZ'İN TAKVASI
02 Agustos 2010 Pazartesi

Peygamber Efendimiz (s.a.v.), daima ibadetle meşgul olur, Allah'ın rızası için ümmetinin hidayet ve saadetine çalışırdı. Hayatları boyunca, Arab yarımadası fethedildi, Medine'ye her taraftan ganimet malları gelmeye başladı. Hükümdarlar tarafından kıymetli hediyeler gönderildi. Fakat bunların hiç birine iltifat etmedi. Bütün bunları fakirlere, gazilere harcardı. Bir gün kendisine bir kese altın gelmişti. Onu ashabına dağıtmıştı. Hâne-i saadetinde yalnız altı altın kalmıştı, gece uyumadı, kalkıp bunları da dağıttı. "Şimdi rahat ettim" buyurdu.

Hazret-i Aişe validemiz diyor ki: "Resûlullah (s.a.v.) dünyadan irtihallerine kadar arka arkaya üç gün doyacak şekilde yemek yememişti. Halbuki isteseydi, Allâhü Teâlâ ona hatır ve hayale gelmedik nimetler verirdi. Biz peygamber zevcelerinin evlerimizde yemek pişirmek için ocak yanmazdı. Yiyip içtiğimiz, yalnız hurma ile sudan ibaret olurdu. Bazan Resûlullah'in haline acır, ağlardım.

Bir gün: "Canım sana feda olsun, dünya dirliğinden yeterince kabul buyursan olmaz mı ?" diye sordum. Buyurdular ki: "Ben nerede, dünya nerede?... Kardeşlerim olan ülü'l-azim peygamberler, bundan daha çetin hallere sabrettiler, öylece gidip Allah'a kavuştular. Allâhü Teâlâ da onlara büyük sevablar, makamlar verdi. Şimdi ben geniş bir maişete erersem, Allâhü Teâlâ'dan utanırım. Benim meretebemin onlarınkinden aşağı kalmasından sıkılırım; benim en özlediğim, o kardeşlerim olan peygamberlere kavuşmaktır."

Peygamber Efendimiz (s.a.v) bu mübarek sözlerinden sonra dünyada ancak bir ay daha yaşamışlardı. Geride bıraktığı şey, yalnız silâhları ile bindikleri binegi ve gelirini vakfetmis oldugu araziden ibaretti.

İşte Peygamber Efendimiz (s.a.v.) Hak yolunda bu kadar samimi, bu kadar fedakârdı. O'nun yüksek maksadı, yalnız Allah'a kulluk etmek, İslâm'ı yaymak, insanları cehaletten kurtarmak, yeryüzünü insanlık ve medeniyet nurları içinde bırakmak idi. Anahtar Kelimeler: Peygamberimiz, Peygamber Efendimiz (s.a.v), Resulullah, Resulullah (s.a.v), Takva, Peygamberimizin takvasi, Peygamber Efendimiz'in takvasi,
Kaynak: Fazilet Takvimi / 16 Temmuz 2010 Cuma / 16.07.2010

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder