20 Şubat 2010 Cumartesi

İBRET: KAPIYA GELEN KARPUZ

KAPIYA GELEN KARPUZ _
20 SUBAT 2010 CUMARTESI _

Ebû Hafs, Cüneyd-i Bağdadînin evine geldi ve,

"Evinde acaba karpuz var mı?" dedi. Cüneyd-i Bağdadî karpuz getirtti. Ebû Hafs,

"Bu karpuzu Allah için infak etmek istiyorum" dedi. Bunun üzerine Cüneyd-i Bağdadî arkadaşlarından birine,

"Karpuzu al ve gel" dedi. Bir evin önüne geldiler. Ebû Hafs evin kapısını çaldı. İçeriden biri,

"Şayet yanınızda karpuz varsa, içeri girin" dedi. İçeriye girdiler. Ebû Hafs anlatır:

Karpuzu o yaşlı zatın önüne bırakıp kendisine sordum:

"Şu karpuz işini bana anlat bakalım." Şöyle dedi:

"Şu perdenin arkasında kız ve oğlan çocukları var. Bunlar uzun zamandır benden karpuz istiyorlar. Ancak Allah'tan onlar için karpuz isteyemedim. Dün gece ruhumda bir hoşluk bularak Allah'tan onlar için karpuz istedim. Halimden de bu duanın kabul olacağını anladım. Sen de kapıya gelince anladım ki karpuz getirdin."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder