12 Şubat 2010 Cuma

NİZÂMÜLMÜLK'ÜN HACCI

NİZÂMÜLMÜLK'ÜN HACCI
12 SUBAT 2010 CUMA


Alimlerden Abdullah Sâvecî anlatmıştır: Nizamülmülk, Sultan Melikşah'dan hacca gitmek için izin iste­miş, o da vermişti.

Bağdat'tan çıkıp Dicle'nin öte yakasında çadırlar kur­dular, sefer âlet ve edevatı koştular, kumaşlar düzdüler. Çadırlar Dicle boyunca uzanmakta idi.

Ben o gün veziri ziyaret etmek istemiştim. Çadırının kapısına geldiğimde orada beklemekte olan Türk sîmâsına sâhib fakîr bir zât bana durulmuş bir kağıt par­çası verdi ve "Ey efendi, şu emâneti sahibine ulaştırıver." dedi.

Ben de tamam dedim ve kâğıdı aldım. Vezîrin huzu­runa girdim. Emânete riâyet etmiş olmak için kâğıdı açıp da içine hiç bakmadım. Kâğıdı vezîre verdim. Ona baktı, pek çok ağladı. Ağlaması şiddetlenince ben "Keş­ke bir baksa idim de içinde fena bir şey vardı ise vermezdim" dedim. Sonra vezîr bana kâğıdın sahibini sordu. Ben hemen çıktım, onu ne kadar aradı isem de bulamadım. Vezîre dönüp bulamadığımı bildirdim. Ba­na kâğıdı verdi. Üzerinde "Resûlullâh Efendimizi rüyam­da gördüm. Bana Hasan'a (Nizâmülmülk'e) var ve de ki: Mekke'ye nasıl gidersin, halbuki senin haccın buradadır. Sana ben demedim mi ki, şu Türklerin beldesinde kal ve ümmetimden ihtiyaç sahiplerinin ihtiyâçlarını gi­dermek hizmetlerinde ol" yazıyordu.

Bunun üzerine Nizâmülmülk hacca gitmekten vaz­geçti ve Bağdad'a döndü. Anahtar Kelimeler: Nizamülmülk - Nizamülmülk'ün Hacci - Nizam-ül-mülk - Nizam ül mülk -

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder