7 Aralık 2010 Salı

KIYAMET GÜNÜNDE İNSANOĞLU

KIYAMET GÜNÜNDE İNSANOĞLU
7 Aralık 2010 Salı - 1 Muharrem 1432

Hz. Enes'den (r.a.) rivayet edilmiştir; Resûlullâh Efen­dimiz (s.a.v.) buyurdu ki:

"Kıyamet günü insanoğlu adetâ bir kuzu gibi getirilip Allâhü Teâlâ'nın huzurunda durdurulacak. Allâhü Teâlâ, 'Sana (hayat ve afiyet) verdim, mal ve hizmetçi verdim ve sana (peygamber gönderip kitap indirerek) ihsanda bulundum; sen ne yaptın?' buyuracak. Kul şöyle cevap verecek: 'Onları biriktirdim, artırdım ve olduğundan da­ha fazla olarak (dünyâda) bıraktım. Beni (dünyâya) gön­der de onların hepsini sana getireyim.'

Allâhü Teâla (tekrar) '(Âhiret için hayırdan) Takdim ettiklerini bana göster!' buyuracak. İnsanoğlu diyecek ki: 'Ey Rabb'im! Onları biriktirdim, artırdım ye olduğun­dan daha fazla olarak bıraktım. Beni (dünyâya) gönder de hepsini sana getireyim.'

Bir de görülür ki kul, hayır namına bir şey takdim et­memiş, getirmemiştir. Sonra cehenneme götürülür.

Kaynak: Fazilet Takvimi / 7 Aralık 2010 Salı - 1 Muharrem 1432

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder