18 Temmuz 2010 Pazar

ŞABAN AYININ FAZİLETİ

ŞABAN AYININ FAZİLETİ
18 TEMMUZ 2010 PAZAR

Hz. Aişe validemiz buyurdular ki: “…Ben Resulullah'ın Ramazan ayından başka hiçbir ayın tamamında oruç tuttuğunu ve Şaban ayında tuttuğu oruçtan daha çok, başka hiçbir ayda oruç tuttuğunu görmedim.”

Resulullah (s.a.v.) Hz. Aişe (r.anha) “Şaban ayındaki oruç bana en sevimli olandır.” Buyurduktan sonra, Ya Aişe! O öyle bir aydır ki, sene içinde ruhu kabz olunacakların (öleceklerin) isimleri ölüm meleğine verilir. Ben de ismimim, ben oruçlu iken verilmesini isterim.”

Ümmü Seleme (r.anha) validemiz: “Resulullah Ramazan ayından sonra Şaban'daki kadar hiçbir ayda oruç tutmamıştır.” buyurdular. Resulullah Efendimiz (s.a.v.) buyurdular: “Recep; Allahü Teâlâ'nın ayı, Şaban; benim ayım, Ramazan; ümmetimin ayıdır. Şaban günahlara kefaret olan aydır, Ramazan ise günahları temizleyen aydır.”

Bu ay, hayır kapılarının açılacağı, bereketin indirileceği, hataların terk edileceği, günahların bağışlanacağı ve yaratılmışların en hayırlısı olan Resulullah'a (s.a.v.) çokça salâvatın getirileceği bir aydır.

Böyle olunca, müminlerin bu ayda gafletten uyanmaları, günahlardan temizlenip geçmişte işlediği günahlardan dolayı tevbe ederek Ramazan ayına hazırlanmaları gerekir. Bu ayda Allah'a yalvarıp yakarmalı, ayın sahibi olan peygamber efendimiz (s.a.v.) vesile kılarak Allah'a yaklaşmaya çalışmalıdır.

Bunları sonra yaparım diyerek tehir etmemeli (gecikmemeli)dir. Zira dünya üç günden ibarettir. Biri, dündür, geçmiştir; ibrettir. Diğeri bugündür, amel etme günüdür; ganimettir. Diğeri de, yarındır ki, emeldir; tehlikelidir. Ona çıkıp çıkamayacağını bilemezsin. Aylar da böyledir. Recep geçmiştir, tekrar dönmez. Ramazan gelecektir, fakat ona kavuşup kavuşamayacağını bilemezsin. Şaban ise iki ay arsında bir vasıtadır. O ayda ibadetle meşgul olmalı ganimet bilmek icâb eder.

Kaynak: Fazilet Takvimi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder