23 Kasım 2009 Pazartesi

HASED EDEN ŞEYTANDAN DAHA ŞERLİ

HASED EDEN ŞEYTANDAN DAHA ŞERLİ
23 KASIM 2009 PAZARTESI


Allâme Fahreddîn Râzî şöyle diyor: İblis, Firavun'un ka­pısına geldi, kapıyı çaldı ve izin istedi. Firavun, 'Kim o?' dedi. Şeytan 'Ben İblisim. Ama sen ilah olsaydın, kapıda kimin olduğunu bilirdin.' dedi.

Bunun üzerine Firavun, dedi ki: 'Gir ey mel'ûn. Yeryü­zünde senden ve benden daha şerli bir kimseyi biliyor musun?' İblis, 'Evet, hased edici. Çünkü benim bir dostum vardı, davet ettiğim her şerre icabet ederdi. Ona benim üzerimde hakkın vardır, benden bir ihtiyacını iste.' dedim. 'Komşumun bir ineği var, onu öldür.' dedi. Dedim ki: 'Buna gücüm yetmez. İstersen onun yerine sana on tane inek vereyim.' 'Hayır,' dedi. 'Ben ancak onun ineğini öldürmeni istiyorum.' Anladım ki, hased eden benden de senden de daha şerlidir.'

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder