4 Kasım 2009 Çarşamba

KELİME-İ ŞEHÂDETİN BÜYÜKLÜĞÜ

KELİME-İ ŞEHÂDETİN BÜYÜKLÜĞÜ
04 Kasim 2009 Carsamba

Câbir bin Abdullah (r.a.) şöyle buyurmuştur: "Kıyamet gününde iyi amelleri kötü amellerinden fazla olan, hesapsız olarak cennete girecektir. İyi amelleri ve kötü amelleri eşit olan, kolay bir hesaba çekilir ve sonra cennete girer. Resûlullâh (s.a.v.)'in şefaati ise büyük günahı olup sahiplerine ağır gelenler için olacaktır."

Allâhü Teâlâ, Mûsâ (a.s.)'a şöyle buyurmuştur: "Karun senden yardım etmeni istediği zaman neden ona yardım etmedin? İzzet ve celâlime yemin ederim ki benden yardım isteseydi elbette ona yardım eder ve onu affederdim."

Sanâbicî (r.a.) anlatıyor: Ölüm döşeğinde iken Ubâde bin Sâmit (r.a.)'in yanına vardım. Ağlamaya başladım. 'Dur bakalım, neden ağlıyorsun' dedi. Allah'a yemin ederim ki Resûlullâh (s.a.v.)'den duyduğum bütün hadîs-i şerîfleri size bildirdim, yalnız biri hâriç. Bugün onu size anlatacağım. Şimdiye kadar onu kendimde muhafaza ediyordum. Resûlullâh (s.a.v.)'in şöyle buyurduğunu işittim: "Kim Allah'tan başka ilâh olmadığına ve Muhammed (s.a.v.)'in onun resûlu olduğuna şehâdet ederse, Allâhü Teâlâ cehennem ateşini ona haram kılar."

Bir hadîs-i şerîfte şöyle buyurulmuştur: "Allâhü Teâlâ kıyamet gününde ümmetimden bir adamı bütün mahlûkatın önüne çıkarır. Aleyhindeki doksan dokuz defteri ortaya koyar. Her defter, gözün görebildiği kadar uzundur. Sonra Allâhü Teâlâ, 'Bunlardan inkâr edeceğin bir şey var mı? Melekler sana zulmetmiş mi?' buyurur. 'Hayır, yâ Rabbi.' Allâhü Teâlâ, 'Bir mazeretin, itirazın var mı?' buyurur. 'Hayır yâ Rabbi.' deyince Allâhü Teâlâ 'Senin bizim katımızda iyi bir amelin var. O sebeple bugün sana zulüm yok.' buyurur. Sonra üzerinde "Eşhedü en lâ ilâhe illallâh ve eşhedü enne Muhammeden abdühû ve resûlühû" yazan bir kâğıt çıkarılır. Adam 'Yâ Rabbi, bu doksan dokuz defterin yanında bu kâğıdın ne kıymeti olur?' deyince 'Hayır. Bugün sana zulüm olunmayacaktır.' buyurulur. Sonra doksan dokuz defter terazinin bir kefesine, üzerinde kelime-i şehâdet yazan kâğıt diğer kefeye konur. Kelime-i şehâdet'in yazılı olduğu kâğıt, doksan dokuz deftere ağır gelir. Çünkü hiçbir şey Allah'ın isminden ağır gelemez."

Anahtar Kelimeler: Kelimei Sehadetin büyüklügü - kelime i sehadetin büyüklügü - kelime-i sehadetin büyüklügü -

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder