11 Aralık 2009 Cuma

HUBEYB EL-ENSÂRÎ'NİN ŞEHÂDETİ (R.A.)

HUBEYB EL-ENSÂRÎ'NİN ŞEHÂDETİ (R.A.)

Hicretin dördüncü senesi Safer ayında Udal ve Kare kabîlesine dîni öğretmek için gönderilen sahâbîlerden Hubeyb el-Ensârî (r.a.) ihanete uğrayarak esir alınıp Mekke'ye götürüldü. Nevfeloğulları, onu satın alarak Uhud'da öldürdüğü babalari Hâris'e karşı öldürmek istemişlerdi. Nevfeloğulları istişare için toplandıklarında, Hubeyb (r.a.) öldürüleceğini bildiğinden temizlenmek üzere bir ustura istedi ve verdiler. Bu sırada Hâris'in kızlarından birinin küçük çocuğu, ustura elinde iken Hubeyb'in (r.a.) kucağına oturuverdi. Kızın annesi korkudan feryâd edince Hubeyb (r.a.), "Onu öldüreceğimden mi korktun? Sözde durmamak, ihanet etmek mü'minin vasfı değildir." dedi.

Sonra kadın, Hubeyb'i (r.a.) şöyle anlatırdı: "Ben Hubeyb'den (r.a.) daha hayırlı bir esir görmedim. Mekke'de üzüm mevsimi olmadığı hâlde, onun elinde bir salkım üzüm yerken gördüm. Bu, Allah'ın Hubeyb'e verdiği bir rızıktan başka bir şey değildir."

Hubeyb'i (r.a.) öldürmek üzere Harem'in sınırlarından çıktılar. Hubeyb "İki rek'at namaz kılmak için bana müsâade edin." dedi. Müsâade ettiler, o da iki rek'at namaz kıldı ve "Eğer korktu demeyecek olsaydınız daha fazla kılardım." dedi ve şöyle duâ etti: "Allah'ım sen sayıca onları biliyorsun, onları darmadağın ederek öldür."

Öldürülecek kimseler için iki rek'at namaz kılmaları bundan sonra Hz. Hubeyb'den âdet oldu. Onu asarak şehîd ettiler. Allah yolunda asılarak şehîd edilen ilk sahâbî odur. Radıyallâhü anh.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder