15 Ocak 2010 Cuma

CEHENNEM ATEŞİ KİME HARAMDIR ?

CEHENNEM ATEŞİ KİME HARAMDIR ?
15 OCAK 2010 CUMA

Ebû Reyhâne'den (r.a.) rivayet edilmiştir: Bir gazvede Resûlullâh (s.a.v.) ile beraberdim. Bir gece bir tepeye sığındık. Çok şiddetli soğuk vardı. Öyle ki herkes bir çukur kazıyor ve kalkanları ile soğuktan korunmaya çalışıyordu. Resûlullâh (s.a.v.) onların bu hâlini görünce:

"Kim bu gece bize bekçilik yaparsa onun için dua edeceğim." buyurdu. Bir kişi kalkarak "Ben, yâ Resûlallah!" dedi. Resûlullâh (s.a.v.) "Sen kimsin?" buyurdu. Adam, "Ensârdan falanın oğlu falanım" dedi. Resûlullâh (s.a.v.) yaklaşmasını istedi. Sonra elbisesinden tutarak duâ etmeğe başladı. Resûlullâh'ın ona duâ ettiğini işitince bende ayağa kalktım ve "Ben de nöbet tutmak istiyorum" dedim. Resûlullâh (s.a.v.) diğerine sorduğu sualleri bana da sordu ve bana "Yaklaş." buyurdu. Sonra benim için daha öncekinden farklı bir duâ etti. Daha sonra şöyle buyurdu:

"Allah yolunda uykusuz kalan ve Allah korkusundan ağlayan bir göze Cehennem ateşi haramdır." Resûlullâh (s.a.v.) üç ayrı şey söyledi ancak ben üçüncüsünü unuttum.

Bundan sonra Ebû Şurayh (r.a.) -üçüncüsü hakkında- şöyle demiştir "Allah'ın haram kıldığı şeylere bakmayan göze de cehennem ateşi haramdır."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder