18 Ocak 2010 Pazartesi

HANIMLARIN HAKLARI

HANIMLARIN HAKLARI
18 OCAK 2010 PAZARTESI

Birgün bir kişi hanımını şikâyet etmek için Hz. Ömer'in (radıyallâhü anh) evine gitmişti. Kapının önüne gelince, içeride hanımı Ummü Gülsüm'ün Hz. Ömer'e çok söz söylediğini, Hz. Ömer'in ise hiç cevap vermediğini duyup kendi kendine, ben hanımımı şikâyete geldim. Hz. Ömer de hanımından söz işitiyor. Ben de artık evime gideyim, derken Hz. Ömer (r.a.) dışarı çıktı. 'Ne için gelmiştin,' diye sordu. Efendim, hanımımdan şikâyete gelmiştim. Size söylenenleri duyunca geri dönüyorum, dedi.

Hz. Ömer (r.a.) "Hanımımı, üzerimde olan şu hakları se­bebiyle affederim: Nefsim onunla sakin olup haramlardan kurtulur, Cehennem ile benim aramda perdedir, ben evde olmayınca evimin bekçisidir, çamaşırlarımı yıkar, çocukla­ra bakar, ekmeğimi yapar, yemeğimi pişirir. Onun üzerim­deki bu hakları, onu azarlamaktan beni alıkoyar." buyurdu. O şahıs, 'Doğrusu, benim hanımımın da benim üzerimde bu hakları vardır. Ben de onu affettim,' dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder