11 Mayıs 2010 Salı

BİŞR-İ HAFİ (K.S.) HAZRETLERİNDEN

BİŞR-İ HÂFÎ (K.S.) HAZRETLERİNDEN
11 MAYIS 2010 SALI

Horasan'ın Merv şehrinde ve Bağdat'ta yaşayan büyük velilerden ve zamanının muhaddis (hadis âlim)lerin­den Bişr-i Hâfî (k.s.) (v. H.227) Hazretleri Allah'ın kendi­sine fazlını ve ikramını şöyle anlattı:

Başıboş dolaşan bir adam idim. Bir gün yolda giderken bir kâğıt gördüm. Onu aldım baktım, bir de ne göreyim, kâğıtta besmele-i şerîfe yazılıydı. Onu temizledim ve cebime koydum. Yanımda da sadece iki dirhemim vardı. Başka da param yoktu. Attara gittim ve o iki dirhemle misk kokusu aldım ve besmele yazılı kâğıda sürdüm O gece rüyamda bana "Ey Bişr! Bizim ismimizi yoldan kaldırdın ve güzel kokular sürdün. Biz de senin ismini dünyâda ve âhirette yüceltip güzelleştireceğiz." denil­di. İşte (Allah'ın fazlından ve ikramından) ne olduysa bun­dan sonra oldu.

Bişr-i Hâfî Hazretleri buyurdular ki:

• Akıllı kimse, hayrı ve şerri bilen değil, hayrı gördüğü zaman uyan, şerri gördüğü zaman sakınan kimsedir.

• İşlerin en çirkini âhiret ameliyle dünyâyı istemektir.

• Günâhlarını gizlediğin gibi iyiliklerini de gizle.

• Dünyâ sıkıntısından dolayı üzülüyorsan, ölümü ha­tırla. Çünkü o dünyâ sıkıntısını giderir.

Kaynak: Fazilet Takvimi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder