9 Mayıs 2010 Pazar

Ordu'lu şehit babasindan sitemkar şiir

Ordu'lu şehit babasından sitemkar şiir
09 MAYIS 2010 PAZAR

Dağlıca bölgesi Oramar Tepesi'nde uzaktan kumandalı mayının patlatılması sonucu şehit düşen çavuş Emrah Aktaş'ın babası Sami Aktaş, oğlunu son yolculuğuna sitemkâr bir şiirle uğurladı.

Hakkari'nin Yüksekova ilçesi Dağlıca Bölgesi Oramar Tepesi'nde, bastığı mayının patlaması üzerine şehit düşen 21 yaşındaki komando çavuş Emrah Aktaş'ın baba ocağına ateş düştü.

Ordu'nun Ulubey ilçesi Ören köyü'nde oturan şehidin ailesine acı haberi askerler verdi. Baba 54 yaşındaki Sami Aktaş, haberi veren subaylara sarılıp ağlarken, sinir krizi geçiren 51 yaşındaki anne Hanım Aktaş, ağıtlar yakarak gözyaşı döktü. Şehit haberi üzerine köydeki evlere Türk bayrakları asıldı. Üç çocuk babası olan ve çiftçilik yapan Sami Aktaş'ın metaneti ise dikkat çekti.

Aile olarak yeni şehit vermediklerini, atalarının daha önce Çanakkale, Dumlupınar, Haymana ve Kafkaslar'da 4 şehit verdiklerini, Emrah Aktaş'ın ise 5. şehitleri olduğunu belirten baba Aktaş, bölücü terör örgütüne lanet okuyarak şöyle konuştu:

"Bu dava burada bitmez. Bu memleketi de kimseye, o şerefsizlere teslim etmeyiz. Ben eski Marksistlerdenim. Bugün de Bektaşi'yim, sosyal demokrat bir adamım. O şerefsizler Güneydoğu'da cana kıyacağına, devrim uğruna ya da Kürdistan uğruna şerefsizlik yapacaklarına, Güneydoğu'daki feodal yapıyı bozsunlar. Oradaki şeyhliği, ağalığı kaldırsınlar. Anadolu'nun bağrından yetişen garipleri orada mayınlarla tuzaklayıp arkadan vurmalarla bu iş olmuyor. Ben 55 yaşındayım. 40 yaşında olsaydım orada gider bir şeyler yapardım. Eksikli bir babayım. Ne kurtarabildim, ne de çocuğumun derdine derman olabildim. Bundan sonra da bir şeye yaramam. 15 yaş genç olmalıydım. Ama memleketi yönetenlere de selam olsun. Bu şehitler hemen başlamadı. Kerbela'da Hüseyin'i katlettiler, Hazreti Hamza'yı katlettiler. Peygamberin güzel değerlerini katlettiler. Benim çocuğumu da bitirdiler. Ama bu düşüncelerimiz, bu görüşlerimiz oldukça şehit vermeye devam edeceğiz. O pisliklerin kökü kesilene kadar."

Baba Aktaş'ın ağlayarak okuduğu şiir şöyle;

"Hani bu memleket bizimdi? \ Kim sattı Amerikan emperyalizmi ne? \ Dostlar bu ülke nereye gitti? \ Yoksa gidiyor mu? \ Hitler faşizmi ne? \ Ne kadar canlar yanacak böyle \ Bilen yok derdini Ata'ya söyle \ Onu da ittiler öyle böyle \ Ya İki Cihan Serveri Muhammet Mustafa derdimizi Allah'a söyle"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder