24 Mayıs 2010 Pazartesi

PEYGAMBER EFENDİMİZİ (S.A.V) SEVMEK

PEYGAMBER EFENDİMİZİ (S.A.V) SEVMEK
24 MAYIS 2010 PAZARTESİ

Câhiliyye devrinde Zeyd b. Harise (r.a.) bir baskında kaçırılıp Mekke'ye getirilip satılığa çıkarılmış, Hazret-i Hatice validemiz de (r.anha) onu satın almıştı. Resûlullâh Efendimiz (s.a.v.) ile evlendikten sonra onu Resûlullâh'a (s.a.v.) hibe etmişlerdir.

Kabilesinden bâzı kimseler hacca geldiklerinde, Zeyd'i görmüşler ve döndüklerinde babasına vaziyeti bildirmişlerdi. Zeyd'in babası Harise ve amcası Kâ'b Mekke'ye geldiler. Peygamberimizin yanına gittiler ve: "Ey Muttalib'in oğlu, ey kavminin efendisinin oğlu! Siz Allah'ın Harem-i Şerîf'inin ehlisiniz, siz zahmettekileri kurtarır, esirleri doyurursunuz. Biz sana senin yanındaki çocuğumuz için geldik, bize lütfet ve ihsan et, takdim edeceğimiz fidyesini kabul eyle, salıverilmesine yardım­cı ol." dediler.

'O kim?' buyurdu. 'Zeyd b. Harise' dediler. Bunun üzerine "Hadi, onu çağırın da, muhayyer bırakın. Eğer sizi tercih ederse fidyesiz sizin olsun. Yok, eğer beni tercih ederse, vallahi ben, beni tercih edene fidyeyi ter­cih etmem." buyurdu. Zeyd'i çağırıp bunları tanıyor mu­sun? buyurdu. Evet, şu babam, şu amcam, dedi. Resûlullâh (s.a.v.) "Ben de o bildiğinim. Sana olan sohbetimi (muhabbetimi, sevgimi) de gördün. Şimdi ya beni tercih et ya onları..." buyurdu.

Zeyd b. Harise "Ben sana karşı kimseyi tercih ede­mem. Sen benim hem babam, hem de amcam yerindesin." dedi.

Babası ve amcası "Yazık sana ey Zeyd, köleliği hürri­yete, babana, amcana ve ailene tercih mi ediyorsun?" elediler.

Zeyd "Ben bu zâttan öyle şeyler gördüm ki ona karşı hiç kimseyi tercih edemem." diye cevap verince Resûlullâh (s.a.v.) buyurdu ki: "Şâhid olun! Zeyd benim oğlumdur..." Bunun üzerine babası ile amcasının da gö­nülleri hoş oldu ve memnun olup gittiler.

Kaynak: Fazilet Takvimi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder