18 Mart 2010 Perşembe

HZ. UMEYR'İN ŞEHÂDETİ (R.A.)

HZ. UMEYR'İN ŞEHÂDETİ (R.A.)
18 MART 2010 PERSEMBE

Sa'd bin Ebî Vakkâs (r.a.) anlatıyor:

Resûlullâh (s.a.v.) Bedir Harbi için orduyu henüz tef­tiş etmeden evvel kardeşim Umeyr'i gördüm, Resûlullâh'a görünmemeye çalışıyordu. Ben, 'Ne oldu, ne var?' diye sordum. Umeyr: 'Resûlullâh'ın (s.a.v.) beni görme­sinden ve küçük olduğum için orduya almayıp geri çevirmesinden korkuyorum. Fakat ben harbe katılmayı çok istiyorum. Allah'ın beni şehitlik nimetiyle rızıklandırmasını ümid ediyorum,' dedi.

Resûlullâh (s.a.v.) orduyu teftiş ederken Umeyr'i gördü ve yaşı küçük olduğu için orduya katılmasına izin verme­di ve 'Sen geri dön' buyurdu. Resûlullâh harbe katılmasına izin vermeyince kardeşim Umeyr ağlamaya başladı. Bunun üzerine Resûlullâh (s.a.v.) ona izin verdi.

Küçük olduğu için kılıcını ben bağladım. Bu harbde istediği şehitlik nimetine kavuştu. O şehît olduğu zaman on altı yaşında idi. Radıyallahü anh.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder