21 Mart 2010 Pazar

MUKADDESÂTA HÜRMET

MUKADDESÂTA HÜRMET
21 MART 2010 PAZAR


İmâm-ı Rabbânî hazretlerinin talebelerinden biri anlatıyor:

Bir gün İmâm-ı Rabbânî Hazretleri'nin (k.s.) yanında idim. Bir şey yazmakla meşguldüler. Aniden kalkıp abdesthâneye gittiler. Fakat hemen geri çıktılar. Böyle sü­ratle girip hemen acele ile dışarı çıkmalarına hayret etmiştim. Acaba bunun sebebi nedir? dedim. Heladan çıkar çıkmaz, su ibriğini istediler ve sol ellerinin başparmağını yıkayıp ovaladılar. Sonra tekrar helaya girdiler. Bir müddet sonra çıkınca buyurdular:

"Acele ile helaya girdim. Gözüm tırnağımın üzerine takıldı. Üzerinde siyah bir nokta vardı. Bunu, kalem ya­zıyor mu, diye kontrol etmek için yapmıştım. Halbuki, o nokta Kur'ân-ı Kerîm'in harflerini yazarken kullanılır. Orada oturmağı doğru görmedim ve edebe uygun bul­madım. İdrar sıkıştırmasından dolayı sıkıntı çektimse de bu sıkıntı, bir edebi terk etmenin vereceği sıkıntının yanında çok az göründü. Dışarı çıkıp o noktayı yıkadım ve içeri girdim."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder