9 Nisan 2010 Cuma

KABAK BEYNİ VE AKLI GELİŞTİRİR

KABAK BEYNİ VE AKLI GELİŞTİRİR
09 NISAN 2010 CUMA

Enes bin Mâlik (r.a.) anlatıyor: Bir terzi Peygamber Efendimiz'i (s.a.v.) hazırladığı bir yemeğe davet etti. Ben de peygamberimizle (s.a.v.) be­raber gittim. Ev sahibi sofraya, arpa ekmeği ve içeri­sinde kabak ve kurutulmuş et bulunan bir çorba getirdi. Resûlullâh'ın (s.a.v.) tabağın etrafından kabağı aradı­ğını gördüm. Ben de o günden beri kabağı seviyorum. Resûlullâh Efendimiz (s.a.v.) buyurdular ki: "Kabak yeyiniz. Kabaktan daha hafif bir bitki olsaydı Allâhü Teâlâ, kardeşim Yunus (a.s.) için onu yaratırdı. Çorba pişirdiğiniz zaman koyduğunuz kabağı çoğaltı­nız. Zîrâ kabak, beyni ve aklı geliştirir."

Kabağın bazı faydaları: Yumuşatıcı, serinletici, ateş düşürücü, iştah açıcı, idrar arttırıcıdır. Vesvese ve evha­ma karşı faydalıdır. Böbrekleri ve bağırsakları temizler. Yan tesiri, mide zayıflığı meydana getirir. İçine kim­yon ve karabiber karıştırılarak yan tesiri giderilir.

Kabak suyu, kabak çekirdeği; kabakyağı ve kabak çekirdeği yağı hekimlikte kullanılır. Anahtar Kelimeler: KABAK BEYNİ VE AKLI GELİŞTİRİR - Kabak beyni ve akli gelistirir - Kabağın bazı faydaları - Kabagin bazi faydalari -
Kaynak: Fazilet Takvimi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder