14 Nisan 2010 Çarşamba

KÂNÛNÎ VE KÖYLÜ KADIN

KÂNÛNÎ VE KÖYLÜ KADIN
14 NISAN 2010 CARSAMBA

1521 senesinde Belgrad'ı fetheden Kânûnî Sultan Süleyman payitahtına dönerken. Saçları dağınık bir Sırp kadın şiddetli ıstırap işaretleri vererek padişaha yaklaşabilmek için muhafızların arasına atıldı. Aklını ka­çırmış olduğu sanılarak uzaklaştırılmak istendi. Fakat Sultan müsaade edilmesini emretti. Kadın, padişaha:

- "Sultanım, dedi, senin askerlerin dün gece benim evimi yağma ettiler. Ben artık nereye gideceğim? Ço­cuklarımı, eşyamı, nafakamı nerede bulacağım?"

Kânûnî Sultan Süleyman şu cevabı verdi:

- "Eğer evinin uğradığı bütün bu zararlar seni uyandıramamış da sen ancak bu sabah onların farkında olabilmişsen, herhalde çok derin bir uykuya dalmış olmalısın!"

- "Evet Sultanım, ben uykuya dalmıştım, çünkü zât-ı şahanenizin benim ve, bütün tebeanızın emniyet ve selâmeti için uyanık bulunduğunuzu sanıyordum!" de­yince Sultan, vezirine mağdur kadına yirmi altın verme­sini ve evinden alınan şeylerin tam olarak kendisine geri verilmesini ve kadının oturduğu köyün yıllarca vergiden muaf olmasını emretti.

Kaynak: Fazilet Takvimi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder