10 Ağustos 2010 Salı

TERAVİH NAMAZI NASIL KILINIR ?

TERAVİH NAMAZI NASIL KILINIR ?
10 AGUSTOS 2010 SALI


Terâvîh namazı, Ramazân Ayı'na mahsûs, yirmi rek'atten ibâret bir sünnet-i müekkededir. Bu namaza Peygamber Efendimiz (s.a.v.) ile dört halîfesi (Hulefâ-yı Râşidîn rıdvânullâhi aleyhim) devam etmişlerdir. Terâvîhin cemâatle kılınması da sünnet-i kifâyedir. Mescidlerde terâvîh namazı cemaatle kılındığı hâlde, bir özrü olmaksızın cemâati terk edip bu namazı evinde kılan kimse fazîleti terk etmiş olur. Bu kimse evinde cemâatle kılsa, cemâat sevabını alırsa da mesciddeki cemâatin fazîletine eremez. Çünkü mescidlerin fazîleti daha fazladır.

Terâvîh namazını her iki rek'atte bir selam vererek on selam ile bitirmek daha fazîletlidir. Dört rek'atte bir selam da verilebilir.

Terâvîh namazı, iki rek'atte bir selam verilince, akşam namazının iki rek'at sünneti gibi kılınır. Dört rek'atte bir selam verilince, yatsı namazının dört rek'at sünneti gibi kılınır. Cemâatle kılındığı zaman cemâat hem terâvîhe hem de imâma uymaya niyet eder. İmâm da kırâati âşikâre (sesli) okur.

Terâvîh namazında imâmın güzel sesli olmasından ve sür'atli okumasından ziyâde, okuyuşunun düzgün olmasına îtinâ gösterilmelidir.

Bir kimse imâm yatsı namazını kıldırıp terâvîhe başlamış olduğu sırada mescide gelse, önce yatsı namazını kılar, sonra terâvîh için imâma uyar. Terâvîh son bulunca noksan rek'atleri tamamlar. Sonra da vitir namazını kendi başına kılar. Evlâ olan budur. Bununla beraber vitir namazını imâmla beraber kılıp, sonra terâvîhi tamamlaması da câiz görülmüştür.

Terâvîh namazını imâm ile kılmayan kimse, vitir namazını imâmla kılabilir.

İmâm ve cemâat yatsı namazını cemâatle kılmamış olursa, sadece terâvîh namazını cemâatle kılamazlar. Çünkü terâvîhin cemâati, farzın cemâatine tâbidir.

Terâvîh -orucun değil- vaktin sünnetidir. Mâzeretinden dolayı oruç tutamayanlar terâvîhi kılmalıdırlar.

Kaynak: Fazilet Takvimi / 08 Agustos 2010 (08.08.2010)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder