19 Şubat 2011 Cumartesi

"DOĞDU OL SAATTE OL SULTÂN-I DÎN"

"DOĞDU OL SAATTE OL SULTÂN-I DÎN"
19 ŞUBAT 2011 CUMARTESİ - 16 REBÎ'UL-EVVEL 1432

Resûlüllâh Efendimiz (s.a.v) Rebîulevvel ayının 12. Pazartesi günü sabaha doğru, seher vakti, Mekke'de Hâşimoğulları mahallesinde, babasından kalan saâdetli hanelerinde, dünyayı şereflendirdiler (20 Nisan 571). Ebesi Abdurrahman bin Avf'ın (r.a) annesi Şifâ Hatun idi. Yanında Peygamber Efendimiz (s.a.v)'in dadısı Ümmü Eymen ile Osman ibni Ebu'l As'ın (r.a) annesi Fâtıma Hanım vardı. Fâtıma Hanım, velâdet gecesi evin nurla dolduğunu, yıldızların üzerlerine dökülecekmiş gibi sarktıklarını gördüğünü söylemiştir.

Resûlüllâh Efendimiz (s.a.v.) sünnetli ve göbeği kesilmiş olarak doğdular. Kalbinin hizasında iki küreğinin arasında Nübüvvet mührü vardı.

Hz. Âmine Vâlidemiz, o geceyi şöyle anlatır: "Ben diğer hanımlar gibi hâmilelik zahmeti çekmedim. Rüyamda bana "Sen alemlerin en hayırlısına ve bu ümmetin Efendisine hâmile oldun. Onu dünyaya getirdiğin zaman adını Muhammed koy." dediler.

Doğum vakti geldiğinde, kulağıma büyük bir ses geldi. Ürktüm. Hemen bir ak kuş geldi. Kanadıyla arkamı sığadı. Üzerimdeki korku ve ürkme halleri geçti. Bir de baktım, etrafımı Abdimenaf kızları gibi boylu, boslu kadınlar çevirmiş; öyle ki ben onlar kadar yüzü nurlu kadın görmedim. Bunlardan biri beni arkamdan tutuyordu. Çok susamıştım. Biri yaklaşarak beyaz bir kâse içinde bir şerbet sundu. Alıp içtiğim zaman, her tarafımı nur kapladı. Sütten ak, kardan soğuk, baldan tatlı bir şerbetti. O anda Muhammed (s.a.v.) dünyaya geldi. Sonra bunların, birisi Hz. Âsiye, diğeri Hz. Meryem, öteki de cennet hûrilerinden olduklarını söylediler."

Fahr-i Kâinât (s.a.v) Efendimizin alemleri şereflendirdiği gece meydana gelen bazı fevkalâde hâdiseler:

Ka'be'deki bütün putlar yüzüstü yere düştü

İran Sâsânî kisrâsının sarayındaki sütunlar yıkıldı.

İran'da mecûsîlerin bin seneden beri söndürmeden yaktıkları ateşleri söndü.

Sava Gölü'nün suları çekilip, görünmez oldu.

Semave Vâdisi'nde de sular taştı. Vâdi su altında kaldı.
Anahtar Kelimeler: DOĞDU OL SAATTE OL SULTÂN-I DÎN - dogdu ol saatte sultan-i din -
Kaynak: Fazilet Takvimi / 14 ŞUBAT 2011 PAZARTESİ - 11 REBÎ'UL-EVVEL 1432

*************************************************************************************
BİR AYET-İ KERİME
"Şanım hakkı için size (melek değil) kendinizden, gâyet izzetli, bir rasûl geldi ki zorlanmanız ona ağır geliyor. Üstünüze hırs ile titriyor. Mü'minlere raûf (gayet ince bir şefkat ve merhametli)dir, rahîm (fıtraten pek ziyâde merhametli)dir."
Kaynak: Tevbe Sûresi, âyet 128
*************************************************************************************

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder