7 Şubat 2011 Pazartesi

HZ. ALİ'NİN (K.V.) ESNÂFI ZİYÂRETİ

HZ. ALİ'NİN (K.V.) ESNÂFI ZİYÂRETİ
07 ŞUBAT 2011 PAZARTESİ - 4 REBÎ'UL-EVVEL 1432

Tâbiînden Ebû Matar (r.a.) şöyle anlatır: Hz. Ali (k.v.) deve pazarına gitti ve "Satınız, fakat yemin etmeyiniz. Çünkü yemin, malınızı sattırır ama bereketini yok eder." dedi.

Oradan hurma pazarına gitti. Bir cariyenin ağladığını gördü, "Neden ağlıyorsun ?" diye sordu. Kadın: "Bu adam bana bir dirhemlik hurma sattı, fakat efendim hurmaları beğenmeyip geri gönderdi. Ancak satıcı almıyor." dedi. Hz. Ali: "O hurmaları al ve bir dirhemini geri ver. Çünkü onun yapabileceği birşey yoktur." dedi. Adam kendine söyleneni yapmak istemedi. Ben (Ebû Matar), bu zatın kim olduğunu biliyor musun ? diye sordum. "Hayır", dedi. "Mü'minlerin emîri Ali" deyince hurmaları hemen alıp bir dirhemini geri verdi ve satıcı, "Ey mü'minlerin emîri! Benden râzı olmanı istiyorum." dedi. Hz. Ali, "Onların haklarına riâyet ettiğin zaman ben senden râzı olurum," dedi.

Dönüşte tekrar hurma satıcılarına uğrayarak onlara "Miskini (hiçbir şeyi olmayanları) doyurunuz ki kazancınız bereketli olsun." diye tavsiyede bulundu.

Buradan balık satanlara uğradı, onlara 'Bizim pazarımızda suyun üzerinde ölü bulunan balıklar satılmaz.' diyerek oradan ayrıldı.

Kumaş satanlara geldi. Kalın pamuk kumaş satılıyordu. Yaşlı birinin yanına gidip "Bana üç dirhemlik bir gömlek sat." dedi. Satıcı kendisini tanıyınca ondan hiçbirşey almadan çıktı. Başka birine uğradı O da kendisini tanıyınca birşey almadan çıktı. Başka bir yere girdi. Orada genç bir çocuk duruyordu. Üç dirhemlik bir gömlek alıp giydi. El bileklerinden topuklarına kadar örtüyordu. Dükkânın sahibi gelince ona, senin oğlun müminlerin emirine üç dirheme bir gömlek sattı, dediler. Adam oğluna, "İki dirhem alsaydın ya!" dedi ve bir dirhem alıp hemen Hz. Ali'nin yanına gitti. Hz. Ali'ye, "Şu bir dirhemi alın." dedi. Hz. Ali "Bu nedir ?" deyince adam, "Oğlumun size sattığı gömleğin fiyatı iki dirhemdi. Onu üç dirheme satmış." dedi. Hz. Ali: "O bana benim rızâmla sattı. Ben de onun rızâsıyla aldım." cevabını verdi.

Kaynak: Fazilet Takvimi / 24 Ocak 2011 Pazartesi - 20 Safer 1432

*************************************************************************************
BİR HADİS-İ ŞERİF
"Kendisine her bakımdan güvenilen ve doğruluktan ayrılmayan tüccâr, (kıyâmet günü) peygamberler, sıddîklar ve şehidlerle berâberdir."
Kaynak: Hadîs-i Şerif, Sünen-i Tirmizî
*************************************************************************************

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder