28 Şubat 2011 Pazartesi

İSLÂM, ÎMÂN VE İHSÂN

İSLÂM, ÎMÂN VE İHSÂN
28 ŞUBAT 2011 PAZARTESİ - 25 REBÎ'UL-EVVEL 1432

Hz. Ömer (r.a.) buyurdu ki: Bir gün Resûlullâh (s.a.v.)'in huzurunda iken birden yanımıza, elbisesi bembeyaz, saçı simsiyah bir zât çıkageldi. Üzerinde yolculuk eseri görülmüyor, bizden de kendisini kimse tanımıyordu. Doğru Resûlullâh (s.a.v.)'in yanına oturdu ve dizlerini onun dizlerine dayadı, ellerini de dizlerinin üzerine koydu ve;

"Yâ Muhammed! Bana İslâm'ın ne olduğunu haber ver!" dedi. Resûlullâh (s.a.v.) "İslâm Allâh'tan başka ilâh olmadığına, Muhammed'in (s.a.v.) de Allâh'ın Resûlü olduğuna şahâdet etmen, namazı dosdoğru kılman, zekâtı vermen, Ramazan orucunu tutman ve yoluna gücün yeterse Beytullâh'ı haccetmendir." buyurdu.

O zât "Doğru söyledin." dedi. Biz buna hayret ettik. (Zîrâ) hem soruyor hem de tasdîk ediyordu.

"Bana îmândan haber ver!" dedi.

Resûlullâh (s.a.v.) "Allâh'a, Allâh'ın meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine ve âhiret gününe inanman, bir de kadere; hayrına şerrine inanmandır." buyurdu. O zât (yine) "Doğru söyledin." dedi. (Bu kere):

"Bana ihsândan haber ver!" dedi.

Resûlullâh (s.a.v.) "Allâh'a: onu görüyormuşsun gibi ibâdet etmendir. Çünkü her ne kadar sen onu görmüyorsan da o seni muhakkak görür." buyurdu.

O zât "Bana kıyâmetten haber ver!" dedi.

Resûlullâh (s.a.v.) "Bu meselede sorulan sorandan daha âlim değildir." buyurdular.

"O halde bana onun alâmetlerinden (bâri) haber ver!" dedi. Peygamber Efendimiz (s.a.v.); "Câriyenin sâhibini, (yâni kölenin efendisini) doğurması ve yalın ayak, çıplak, fakir koyun çobanlarının binâ yapmakta birbirleriyle yarış ettiklerini görmendir." buyurdu.

Sonra o zât gitti. Ben hayli bir müddet durdum. Nihâyet Resûlullâh (s.a.v.) bana "Yâ Ömer! O suâl soran zâtın kim olduğunu biliyor musun?" dedi. "Allah ve Resûlü daha iyi bilir." dedim. "Muhakkak o Cebrâil'di. Size dîninizi öğretmeğe geldi." buyurdular.
Anahtar Kelimeler: İSLÂM, ÎMÂN VE İHSÂN - islam - iman - ihsan
Kaynak: Fazilet Takvimi / 22 ŞUBAT 2011 SALI - 19 REBÎ'UL-EVVEL 1432

*************************************************************************************
BİR HADİS-İ ŞERİF
"İlmin kaldırılması, cehâletin kökleşmesi, şarabın içilmesi, zinânın çoğalması kıyâmet alâmetlerindendir."
Kaynak: Hadîs-i Şerîf, Müttefekun aleyh
*************************************************************************************

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder