9 Şubat 2011 Çarşamba

TEFEKKÜR İBÂDETTİR

TEFEKKÜR İBÂDETTİR
09 ŞUBAT 2011 ÇARŞAMBA - 6 REBÎ'UL-EVVEL 1432

Ashâb-ı kirâmdan Mikdâd bin el-Esved (r.a.) anlattı:

Ebû Hüreyre (r.a.)'ın yanına girdim, şöyle diyordu: Resûlullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: "Bir saat tefekkür edip düşünmek bir sene ibadet etmekten daha hayırlıdır." Bu sözü söylediginde o da düşünceli idi.

Sonra İbn-i Abbas (r.anhümâ)'nın yanına girdim, şöyle dedi: Resûlullah (s.a.v.) şöyle buyurdu:

"Bir saat tefekkür edip düşünmek yedi sene ibâdet etmekten daha hayırlıdır."

Sonra Ebû Bekir (r.a.)'ın yanına girdim, dedi ki: Resûllullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: "Bir saat tefekkür edip düşünmek yetmiş sene ibâdet etmekten daha hayırlıdır."

Sonra Resûlullah (s.a.v.)'ın yanına girdim ve bu durumu ona söyledim. "Doğru söylemişler. Onları bana çağır." buyurdu. Onları çağırdım.

Resûllullah (s.a.v.), Ebû Hüreyre'ye ne hakkında tefekkür ettiğini sordu. O, Allâhü Teâlâ'nın gökyüzünü ve yeryüzünü yaratışını tefekkür ettiğini söyledi. Ona, "Senin tefekkürün bir sene ibâdet etmekten hayırlıdır." buyurdu. Sonra gökyüzüne baktı ve 'Gökyüzünü yaratan, yükselten, uzatan, kitapların sayfası gibi düren Allah ne yücedir' buyurdu. Sonra yere baktı ve 'Yeri yaratan, onu uzatan ve yayarak döşeyen Allah ne yücedir.' buyurdu.

Sonra İbn-i Abbâs (r.anhümâ)'ya ne hakkında düşündüğünü sordu. O da, ölüm ve ölüm korkusu hakkında dedi. Bunun üzerine "Senin tefekkürün yedi sene ibâdet etmenden hayırlıdır." dedi.

Resûllulah (s.a.v.) sonra Ebû Bekir (r.a.)'a ne hakkında düşündüğünü sordu. Hz. Ebû Bekir (r.a.) şöyle dedi: "Cehennem ve onun korkusu hakkında düşündüm. Sonra şöyle duâ ettim, 'Rabbim! Kıyâmet gününde benim vücûdumu o kadar büyüt ki cehennemin her yerini ben kaplayayım. Böylece sen Ümmet-i Muhammed'den kimseye azap etme."

Resûlullah (s.a.v.), "Senin tefekkürün yetmiş sene ibâdetten daha hayırlıdır. Ümmetimin en şefkatlisi Ebû Bekir'dir." buyurdu.

Kaynak: Fazilet Takvimi / 26 Ocak 2011 Çarşamba - 22 Safer 1432

*************************************************************************************
BİR HADİS-İ ŞERİF
"Allâhü Teâlâ'nın azametini, cennet ve cehennemini bir saat tefekkürde bulunmak, bir geceyi ibâdetle geçirmekten daha hayırlıdır.
Kaynak: Hadîs-i Şerif, Kenzü'l-Ummâl
*************************************************************************************

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder