17 Şubat 2011 Perşembe

PEYGAMBERİMİZİN MERHAMETİ

PEYGAMBERİMİZİN MERHAMETİ
17 ŞUBAT 2011 PERŞEMBE - 14 REBÎ'UL-EVVEL 1432

Bir bedevî, bir şeyler istemek için Peygamber Efendimiz'e (s.a.v.) geldi. Peygamber Efendimiz (s.a.v.) de ona bir şeyler verdi ve "Sana ikrâm ettim mi? diye sordu. "Hayır, hiç etmedin," dedi. Müslümanlar, bedevinin bu cüretinden dolayı öfkelendiler, üzerine yürüdüler. Ancak Resûlullah (s.a.v.) bundan vazgeçmelerini işâret buyurduktan sonra kalkıp evine gitti ve bedevîyi çağırdı ve ona bir şeyler daha verdi. Sonra da

"Şimdi ihsanda bulundum mu?" diye sordu.

"Evet bulundun. Bundan dolayı Allah, sana âilene ve kavmine hayırlar ihsan etsin." dedi.

"Sen bana diyeceğini dedin. Fakat ashabımın kalbinde sana karşı bir şey var. Ama istersen benim yanımda söylediklerini, onların yanında da söyle ki kalplerindeki gitsin." buyurdu.

"Evet (söylerim)" dedi. Ertesi gün bedevî Resûlullahın bulunduğu meclise geldi. Resûlullah "Bu bedevî dün diyeceğini demiş, biz de daha fazla ihsanda bulunmuştuk. Şimdi bizden râzı olduğuna inanıyoruz," dedi ve bedeviye dönerek, "Öyle değil mi?" diye sordu. Bedevî "Evet, râzı oldum. Bundan dolayı Allah sana, âilene ve kavmine hayırlar ihsân etsin," dedi.

Bunun üzerine Resûlullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: "Benimle bu bedevînin hâli, devesi kaçıp giden adamın hâli gibidir. İnsanlar yakalamak için devenin arkasından giderler. Fakat bu, onu daha fazla kaçırmaktan başka bir işe yaramaz. Sonra devenin sahibi, 'Devemi bana bırakın, siz karışmayın. Ben ona sizden daha şefkatliyim ve onu daha iyi tanırım.' diye seslenir. Devesinin önünden yaklaşır, yerden bir tutam ot alır ve devesine uzatır. Deve bunu görünce gelir, sâhibi onu yere çöktürür, semerini bağlar ve biner.

Şâyet bu adam bana kötü söz söylediği zaman size mani olmasaydım, siz de onu öldürseydiniz, peygambere kötülük yaptığı için cehenneme girerdi."
Anahtar Kelimeler: PEYGAMBERİMİZİN MERHAMETİ - Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'in merhameti
Kaynak: Fazilet Takvimi / 9 ŞUBAT 2011 ÇARŞAMBA - 6 REBÎ'UL-EVVEL 1432

*************************************************************************************
BİR HADİS-İ ŞERİF
"Yâ Resûlallah, müşriklere lânet etseniz," denildiği zaman Resûlullah (s.a.v.) "Ben lânet edici olarak gönderilmedim. Ben ancak rahmet olarak gönderildim." buyurdular."
Kaynak: Hadîs-i Şerîf, Sahîh-i Müslim
*************************************************************************************

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder